jueves, 29 de mayo de 2014

Los caquéis


Purines, fía, onde los xubilaos del mio pueblu van poner un cursín de cup-cakes y nun sé si apuntame o non, ¿tu qué me recomiendes?
Beti D. (Entepenes)
     Oye, vamos ver, una cosa vos voi dicir: bastantina ye que vos tengo qu’aconseyar como pa enriba que me vengáis con eses palabrones. Soi conseyera, coime, que pa conseyeru, como diz Mino, cualquier pelamangos val, nun soi erudita…
     ¿Pienses que si supiere inglés diba tar equí? Tadría polo menos d’alcaldona en Madriz. Nun me deis más trabayu, cuquines y cuquiellos, que la que se tien que llucir soi yo, non vosotros.
      Entrugáisme estes coses, asina, y hasta tuvi que miralo per interné y yá te puedo decir una cosa: un inventu que nun tien nome (o al endefeutu, una equivalencia) en cristianu nun paga la pena. Eso, ta a les clares, nun ye otro qu’eses modernidaes que tanto s’estilen.
      Si cup-cakes significa pastelinos, ¿por qué diantre nun los llamáis asina?
      Voi dicítelo: porque si se llamen pastelinos yá nun resulta tan moderno, ¿a que non?
      A los caquéis esos nun-yos veo sentíu nengún; entá más, ye una aberración. Ye como una vegada na que dieron pela tele que decostruyeren una tortiella de patata, y envede metélu presu, cellebrábenlo como si descubriere América. Si, descubriere América nun vasu d’agua, nun te digo. Lo que pasó ye qu’al calquín del cocineru cayó-y la tortiella al dar la vuelta y como quedó estrapayao dixo, ¡hala, decostruyida!, y húbolos tan fatos que lo pagaron a preciu de mariscu.
      Pues sí, fía: lo de los caquéis ye otru tantu: ¿a qué fin vien armar una minicarrocina en piquiñino enriba d’una madalena? Amás, tuvi informándome con Mariví, la mio amiga, que ta más d’andar per cafeteríes y aporfióme que son una cocada y qu’ella una vegada pidió un par d’ellos y que los tien en casa d’adornu, nel mueblebar, ente los palombos de cerámica y los detalles de les bodes, porque-y da pena comelos.
        ―¡¡Colo que me costaron!! ¡¡Como pa comelos!!
Caquéis
       Pa informame, y poder dar cumplida respuesta a esta consulta, fici trabayu de campu, ye dicir, fui a un par de mercaíllos d’esos artesanales onde namás paecen vender y ganar el día los que vienden bollos preñaos y roquíes. Tamién, nel mio empeñu científicu, fui a casa Mariví a velos y nun di créitu: ¡¡¿Tan refalfiada ta la Humanidá que tien que s’entretener en tonteríes y bobaes tales?!! Home, colo que queda por investigar y descubrir y gastamos tiempu nestes fataes… Bolines de color metal, muñequitos de zucre, ¡¡como una falla valenciana pero en pequeñino!! ¡¡Y too se come!!
     Digo yo, si la naturaleza quixere que comiéremos el rosa princesa y l’azul cielu coquetu, tan mimosos dambos, ¿nun los tendría puestos nes fabes y los fréxoles?
     Bono, voi callar y nun dar más idees, que de xuru que dalgún llistu d’esos del I+D muta xenéticamente agora los alimentos ya inventa la cebolla en capes de colores, los maízos de colorinos o los chorizos de xabalí roxiblancos pa los del Sporting.
      Y otra cosa que te voi decir, y si comes tou esi zucre, qu’aporfíen nos programes de pela mañana na uno que cai tan bien pa la diabetes, ¿cómo vas facer cuando vayas pal retrete a les agües mayores? ¿Qué va ser eso, un derroche de lluz y de colores?
      Nun sé, nun sé. Mira, habiendo tantes coses por facer en casa y siendo tan rica y abondosa la nuestra gastronomía (casadielles, bartolos, fayuelos…), ¿nun te paez qu’eso de les caquéis ye un inventu sacaperres pa nada? Fáete un analís internu y vedrás que nun ye por comelo, sinon pa date importancia… ¿Qué sedrá lo siguiente?
       Yo, de ti, que nun lo soi, pero si lo fuere, apuntábame a encaxe de bolillos que tampoco ye que valga pa muncho pero polo menos nun te xubi’l zucre.  
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario